Een gezond en snel ontbijt

Een gezond en snel ontbijt

Een gezond, snel en gevarieerd ontbijt? Het kan!

Het was nu al even geleden dat ik een receptje deelde op deze blog en dat is zonde! Ik werd opnieuw geconfronteerd met het feit dat je als mama je tijd anders moet verdelen en dus vaak ook tijd tekort komt. Zo werd mijn ontbijtmoment door de week onbestaande. Het paste plots niet meer in mijn planning. Nu moet je weten dat ‘het ontbijtmoment’ heilig was voor mij… ik spreek dan over een pré-Mattéo tijdperk weliswaar.

Plots lijk ik geen tijd meer te hebben voor dat ontbijt. Naast mezelf moet ik ook nog een kind vertrekkensklaar maken ’s ochtends. “Sta dan vroeger op?“ Hoor ik je al zeggen. “Euh!?! Nope! Dat is bij mij echt geen optie”. Maar deze makkelijke, snelle en gezonde shake is dat wel!

Wat heb je nodig?

  • Een smoothie maker (niet onbelangrijk, maar die heb je al vanaf 25€. Check snel even deze link als je er 1 wil aanschaffen). Kleine tip! Neem een smoothie maker ‘on the go’ dan heb je er meteen een beker bij die je makkelijk kan meenemen onderweg naar het werk. Nog tijd gewonnen!

Voor de smoothie op de foto gebruikte ik onderstaande ingrediënten. Dagelijks variëren is mogelijk! Vervang de ananas bijvoorbeeld door een ander stuk fruit, voeg eens yoghurt toe of gebruik gewone melk of kokosmelk. Je kan eigenlijk niks verkeerd doen en eindeloos mixen.

  • 2 à 3 eetlepels havermout (Ik gebruik de havermout met crunchy muesli en notenmix – de noten geven echt een heerlijke smaak af en maken de smoothie nog gezonder)
  • 1 banaan
  • 4 ringen ananas (liefst vers maar je kan ook diepvriesfruit nemen)
  • Vanille sojamelk (Alpro soja)
  • 1 eetlepel kokospoeder

Mix eerst de havermout en noten fijn. Voeg vervolgens het fruit in kleine stukjes toe. Giet de (soja)melk over de ingrediënten totdat deze volledig ondergedompeld zijn. Eindig met een soeplepel kokospoeder. Dat laatste is geen verplichting maar geeft jouw smoothie toch die extra exotische touch. Schud alles nog eens goed door elkaar. Als je de smoothie te dik vindt, kan je steeds wat extra (soja)melk toevoegen.

Deze smoothie brengt je de nodige voedingsstoffen en vitaminen mee om je dag goed te starten. Dankzij de granola of de havermout zal je een verzadigd gevoel hebben. Ik trek het met deze smoothie zeker tot de middag. Want daarna is het tijd voor een heerlijke lunch uiteraard!

4 gedachten over “Een gezond en snel ontbijt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *